zondag 17 maart 2024 om 10:00 uur

Kerkdienst, uitvoering Paasoratorium
Voorganger(s): ds. Jaap van den Akker

Paasoratorium op 17 maart
Op 17 maart wordt in de Christus Triumfatorkerk een paasoratorium uitgevoerd. Het gaat om: “Als de graankorrel sterft…”, een oratorium voor de Veertigdagentijd en Pasen uit 1995. De tekst is van Marijke de Bruijne, de muziek van Anneke van der Heide, Peter Rippen en Chris van Bruggen.
“De Graankorrel” is een geliefd oratorium met toegankelijke muziek en aansprekende teksten. Omdat het op 17 maart nog geen Pasen is zullen vooral stukken uit het eerste deel van het oratorium worden uitgevoerd.
Het projectkoor bestaat uit zo’n dertig leden. Achter de vleugel zit Christian Hutter en Imme van den Akker is de dwarsfluitist. De algehele muzikale leiding is in handen van Jan van Vliet.
De uitvoering is onderdeel van de zondagochtenddienst in de Christus Triumfatorkerk, Juliana van Stolberglaan 154, aanvang 10.00 uur.