Verschueren-orgel

De Christus Triumfatorkerk is in 1962 in gebruik genomen door de toenmalige Gereformeerde Kerk, inmiddels een protestantse wijkgemeente. Het orgel van de kerk is in 1964 gebouwd door de firma Verschueren uit Heythuysen, als opus 596.
Het orgel heeft een mechanische speeltractuur en een elektrische registertractuur (sleepladen), de manuaalomvang is C-g3 en de pedaalomvang is C-fl.
Het is een bijzonder orgel met een opvallende vormgeving en een indrukwekkende klank.
In oktober 2023 is het orgel volledig ontmanteld. De maanden daarna is het gerenoveerd. Alle ruim 1900 orgelpijpen zijn gedemonteerd, schoongemaakt, waar nodig gerepareerd, teruggeplaatst en geïntoneerd.
Deze renovatie kostte circa € 110.000. Dit is voor een groot deel gefinancierd met subsidies, ontvangen legaten en vele giften van de leden van onze gemeente. De renovatie is uitgevoerd door de bouwer van 1964: de firma Verschueren, nu gevestigd in Ittervoort.

De Christus Triumfatorkerk heeft twee vaste organisten: Christian Hutter en Roelfien Folkersma.

De dispositie van het orgel:
Hoofdwerk: (C-g3)
Quintadena 16